טיפול רגשי באומנות בילדים

אני מאמינה בכוחה של אומנות לגעת, לרומם ולרפא את נפש הילד ללא מילים – דרך הענקת מרחב  מכיל ומחבק. באמצעות שיח נגלה את החוזקות שבו, המהוות מראה להתפתחות ולבחירות שלו בצורה מודעת.

 

טיפול באמצעות אומנות לילדים

מבוסס על טכניקות מעולמות האומנות, יצירה, שיח מבוסס אמון ועבודה מתוך קלפים השלכתיים המאפשרים לילדים להביע את עצמם באופן סמלי, גם ללא מילים. כך נפתח את המודעות העצמית, הביטחון העצמי, את יכולת ההתמודדות עם בעיות רגשיות, ביטוי רגשות, חיזוק תחום הכישורים החברתיים ועוד.

כיצד טיפול ריגשי באומנות מתאים לילדים?

ילדים בגיל הרך לא תמיד מסוגלים לשבת ולדבר במשך שעה על מצוקותיהם ורגשותיהם. מסיבות אלו, טיפול אימוני באומנות משנה לילדים את דרכי החשיבה על סיטואציות שונות בחיים ומאפשר להם לפתח חוסן רגשי, מנטלי ונפשי בדרך שמותאמת אישית לאופי ולצרכים שלהם. 

באמצעות היצירה כמטפלת רגשית בסביבה בטוחה ורגועה אני מאפשרת להם להביע את עצמם בדרך תומכת, מכילה, דיסקרטית ומפתחת. אני משקפת להם את החוזקות שיאפשרו להם להתמודד עם מה שעובר עליהם ויחד אנו למדים ומפנימים כיצד להפוך תחושות מעכבות למצמיחות ומקדמות.

בכל טיפול אני תמיד מתחילה בשיקוף וחיזוק הכוחות והעוצמות שיש בכל ילד ולאחר מכן אנו מזקקים את מטרת ההגעה לטיפול. באמצעות יצירה, שיח פתוח וקלפים השלכתיים מתאפשר לי לגעת בסוגיות הרגשיות השונות שאיתן הילדים מתמודדים מדי יום ואינם יודעים כיצד לבטא אותם.

יחד אנחנו מפרשים את היצירה שיצרו וזו מהווה שער ישיר לעולם הפנימי שלהם. בנוסף, באמצעות היצירה הילדים עצמם מפתחים את המודעות האישית שלהם ולומדים להכיר את עצמם, על מגוון נקודות החוזקה והחולשה שלהם. בתהליך של כ- 12 מפגשים פרטניים (ובהתאם לצרכי הילד/ה) נפגוש את  הכוחות הנפשיים שיעזרו לו להתמודד עם כל שדון /מציקון פנימי שקיים.

בהמשך לשיפור המודעות העצמית, טיפול רגשי באומנות עוזר לילדים לשפר את הביטחון והדימוי האישי שלהם, לשפר מיומנויות תקשורת ומיומנויות חברתיות ומעניק להם כלים להתמודד טוב יותר עם משברים, פחדים ומצבי לחץ חברתיים ואישיים שילוו אותם גם בחייהם הבוגרים. כל אלו יאפשרו להם לבחור להסתכל על הצד החזק בהם, לבטא עצמם ולנווט נכונה את תגובותיהם בים הרגשות.

מהן הבעיות רגשיות שטיפול באומנות יכול לעזור?

טיפול ריגשי באמצעות אומנות לילדים מסייע להם להתמודד עם מגוון בעיות רגשיות.
מטרות הטיפול בילדים:

איך זה עובד בפועל?

טיפול באמצעות אומנות לילדים עוזר להתגבר על אתגרים שפוגשים ויצייד אותם בארגז כלים פרקטי ושימושי. אז אם אתם מרגישים שהילד/ה שלכם בכל גיל זקוק/ה לוויסות רגשותיו, להעצמת כוחותיו/ה ולמישהו שיעזור לו/לה להכיר במגוון הקולות והרגשות הפנימיים שבנפשו/ה בדרך יצירתית אומנותית, אני כאן עבורכם.

המפגשים מלווים תמיד בעבודה יצירתית בשילוב מגוון חומרי יצירה ומתאים לילדים העולים לכיתה א' ועד ו'. בתחילת התהליך יינתן לכם שאלון להורים על מנת להכיר אתכם מעט וכך אוכל להיות ממוקדת במה שאתם צריכים. השאלון נועד גם בכדי להאיר את החוזקות של הילד/ה ואת ההתמודדויות עליהם תרצו שנעבוד. 

משך כל מפגש 50 דק'.

סוגי-הטיפולים

טיפול רגשי
באומנות לילדים

טיפול רגשי
באומנות בנוער

טיפול רגשי
באומנות בא.נשים

טיפול רגשי
באומנות לאוכלוסיות מיוחדות

צרו איתי קשר