טיפול רגשי באומנות בנוער

בני נוער מתמודדים עם קשיים רבים ומורכבים לכל אורך שנות ההתבגרות שלהם. כל עוד לא יתמודדו איתם בהווה הם ישקפו את הבחירות וההחלטות שלהם בעתיד וינהלו את התת מודע שלהם בצל  זיכרונות שליליים, דפוסי חינוך מקובעים ואמונות מעכבות שצברו עם השנים. אצל חלקם זה מופיע לראשונה כחלק מהמעבר שלהם מילדות לבגרות. לא תמיד מתבגרים ששים לשתף את ההורים, המורים והחברים במה שעובר עליהם, והם מסתגרים ומתמודדים לבדם עם כל מה שהם חווים.

טיפול ואימון באומנות לנוער

מבוסס על טכניקות מעולם האומנות במטרה לשפר את הביטחון העצמי ודימוי הגוף של בני הנוער, לעזור להם להכיר את נקודות החוזקה שלהם, להתמודד עם קשיים חברתיים ובעיות רגשיות ולרכוש כלים מועילים וחשובים לבניית חיים טובים, בריאים ומאוזנים.

כיצד טיפול ריגשי באומנות יכול לעזור עם בני נוער?

טיפול רגשי באומנות לנוער מעניק להם מרחב בטוח ומרגיע להביע את עצמם בביטחון באמצעות כלים שונים כגון קלפים השלכתיים, יצירה ושיח בעקבות היצירה. בעוד מתבגרים רבים מתמודדים עם בעיות של דימוי גוף, ביטחון אישי נמוך ודימוי עצמי נמוך בגיל ההתבגרות, הטיפול עוזר להם להעלות את רמת ההערכה העצמית שלהם, להבין מהן נקודות החוזקה שלהם ולמקד את תשומת הלב לנקודות אלו.  הטיפול הרגשי היצירתי מעניק להם ארגז כלים רחב, פרקטי וקל ליישום להתמודד עם סוגיות רגשיות וקשיים יומיומיים אותם הם חווים.

כיצד עובד הטיפול הריגשי עם בני הנוער?

היצירה והעיסוק באומנות מהווים תהליך טיפולי בפני עצמו. ההתמקדות בתחילת התהליך הטיפולי היא תמיד בחוזקות הנער/ה, העצמתו ומשם נצא להתמקדות ביצירה אשר מאפשרת לנער/ה להירגע, להתחבר לעצמו, לשפר את רמת המודעות העצמית והביטחון העצמי שלו, לשפר מיומנויות תקשורת בינאישית ועוד. דרך אומנות ויצירה ניתן לתת דרור גם לתכנים החבויים עמוד בתוך התת-מודע, וכך להעלות אותם אל האזור המודע. בנוסף, באמצעות היצירה ניתן לבטא את מה שהם לא מצליחים לומר, לספר או לשתף בדיבור.

למי זה מתאים?

טיפול בהבעה ויצירה יכול להתאים לבני נוער המתמודדים עם בעיות רגשיות, התנהגותיות, חברתיות והתפתחותיות שונות. להלן מספר סימנים ברורים לכך שכדאי לגשת לקבל טיפול באומנות לנוער בתקופת גיל ההתבגרות:

טיפול אימוני באומנות לבני נוער כולל טכניקות של יצירה ושיח. טכניקות אלו משולבות לרוב ביחד עם פסיכותרפיה, משמע שיחות ישירות בין המטפל למטופל. אין צורך בכישרון אמנותי על מנת להפיק תועלת מטיפול באמנות, אנחנו לא יוצרים יצירות, אלא יוצרים קשר בין היצירה שהנער/ה יוצר/ת לבין עולמם הפנימי.

 המרחב בטיפולים הרגשיים באומנות מאפשרים לנער/ה להביע את עצמו/ה בחופשיות, מקום להתבונן בעצמו/ה, להקשיב לעצמו/ה, לחזק את עצמו/ה ממקום לא שיפוטי ולהביע את התחושות, הפחדים, התהיות לשם צמיחה. 

איך זה עובד בפועל?

בתחילת התהליך יינתן לכם שאלון להורה ולנער/ה על מנת להכיר אתכם מעט וכך אוכל להיות ממוקדת במה שאתם צריכים, השאלון נועד גם בכדי להאיר את החוזקות של הנער/ה ואת ההתמודדויות עליהם תרצו שנעבוד על מנת לחזק אתם.

התהליך הינו כ-12 מפגשים מובנים ותהליכיים אשר מותאמים לכל נער ונערה.

משך המפגש- שעה.

סוגי-הטיפולים

טיפול רגשי
באומנות לילדים

טיפול רגשי
באומנות בנוער

טיפול רגשי
באומנות בא.נשים

טיפול רגשי
באומנות לאוכלוסיות מיוחדות

צרו איתי קשר